Mittsommarträffen Katrineholm 2023

Vanligtvis så vräker det ner regn när jag ska åka nånstans, om det inte blir snö då, men nu var det strålande sol!

Björninen och jag (Stålhandske) åkte till Falun redan på Onsdagen för att grilla det vi hade köpt till Ålandsträffen men av olika anledningar inte kom oss för att göra (Janne och Tuula kom så vi provade lite olika drycker från båten). Lasse hade köpt fin rom så vi var såklart tvungna att testa den också.

På torsdagen drog vi iväg söderut och I Gustafs sammanstrålade vi med Eleonore och Patrik. Det var kanonväder och Lasse drog ut oss på grusväg och vi hamnade i Silvberggruvan där vattnet var sådär turkos MEN inte giftigt som det kan vara i guldgruvor, det innebar att det var folk där och badade i det 200 meter djupa gruvhålet.

Därifrån åkte vi en bit till på roliga MC vägar och stannade i till ett paradis hos Patriks mamma där det bjöds på klassisk svensk fika! Kaffe, macka och chokladbollar också såklart!! Det visade sig att i garaget fanns det en del coola raggaråk, men vi drog motvilligt därifrån och tog fart mot Katrineholm.

Det var lite stök med stugorna när vi kom dit och ett par höll på få bo precis bredvid vår partyplats… det ordnade sig till slut. Vi slog upp partytältet som Partygeneral Per släpat dit och in med kylskåpet i tältförtält. Då det rådde totalt eldningsförbud så avvaktade vi med grillen. Vi beslöt att skippa grillning under helgen och riktade in oss på frukostar och snacks. Och systembolaget.

Janne och Tuula kom med husbilen och på kvällskanten spelade vi Möllky där jag och Patrik var överlägsna i första ronden och sopkassa i andra… vi skyller på mörkret.

Om det sabrerades? Jajamen!

Anledningen till att vi träffas, VMAX!

Fredagen började folk komma in och det var spridda regnskurar med mer eller mindre blöta VMaxare.

Allteftersom stugorna fylldes, tömdes kylen och på kvällen gick vi på restaurangen där det serverades grillbuffé , efterrätt? Irish Coffee förstås!  En del valde att dansa till det otroligt skickliga bandet och andra drog mot stugorna igen. Det spelades såklart Mölkky och Tuula var sträng men rättvis domare. Det dracks fin-sprit och fulöl som sig bör på en träff och umgänget är som alltid en fullträff. Massa pikar och snack men inget gruff!

Lördag var det tur till Femörefortet i Oskarshamn, roliga vägar med blandat rakt och krokigt med strålande sol gjorde den resan till en upplevelse. Räkmacka i skogen innan vi gick in i fortet. Turen i fortet var jätteintressant och guiden var påläst och höll bra tempo så vi fick en minnesvärd tur. På tal om minnesvärda turer så fick turen tillbaka mot Katrineholm ett abrupt tvärstopp då någon gjorde en highside, det gick trots allt rätt bra men det får nån annan berätta om.

Då det var beställt pizza till vi kom tillbaka så vart det lite stressigt tillbaka men efter vurpan som hänt så var vi inte lika snabba på gashandtaget. Vi fick i alla fall pizza och vi en tipspromenad och musikquiz, på finska… mycket uppskattat ett kul initiativ.

Söndagen så var det hemfärd och ja…det regnade…i stort sett hela vägen. Vi stannade i Fagersta för att tanka och vi med regnkläder var blöta, Björninen var blötast och vi bestämde att göra ett språngfika-stopp hos Patrik o Eleonore.  Då var det uppehåll, vi hittade lite torrare kläder och körde mot Härjedalen. Nånstans i skogen hade jag tappat Björninen bland regnskurarna, men han kom ikapp i Noppikoski och då han frös och inte hade ruta eller handtagsvärmare, som jag, så släppte han iväg mig hem då han hade lite kortare hem än mig.

Det ska ju hända nåt på träffarna och även om vurpan satte sig på näthinnan, så visade sig klubbandan och hjälpsamheten, och träffen i sin helhet var lyckad och rolig! TACK alla!